Sokat gondolkoztam azon, mit is írjak a hamarosan megjelenő Fallout 76-ról. Magam a modern Fallout széria nagy rajongója vagyok, a 4-el a mai napig rendszeresen játszom, úgy szintén a New Vegas-sal.
A tradícionális Fallout játékokhoz sajnos nem volt még szerencsém, őszintén remélem, hogy GTA San Andreas-hoz hasonlóan készül belőle egy teljes értékű mobiljáték. Tudniillik az első 2 rész körökre osztott stratégián alapul (ennek modern hozadéka a VATS) így remek mobiljátékok lehetnének belőlük.
A tapasztalataimat a 4-re korlátoznám írásom során, hiszen azzal játszottam a legtöbbet, 400 óra felett töltöttem a játékban.
Miről is szólnak a Fallout játékok? 2077. október 23-án a világ, ahogy azt ismerjük egy nukleáris háború miatt véget ér. Ebbe a világba csöppenünk bele és próbálunk túlélni.
A játék teljes atmoszférája a "Lone Wanderer" (magányos vándor) image-re épít, nem véletlenül hívják így főhősünket a Fallout 3-ban.
Gondolom senkinek sem kell bemutatni a Sole Survivor nevet a játék 4. részéből.
Amikor felcsapjuk az értelmező kéziszótárat a "single-player game" szónál akkor konkrétan a Falloutból megismert T-51-es Power Armor sisakja néz velünk farkasszemet. Hatalmas terület, lehengerlő sztorik, bámulatos látványvilág. Ezek az összes modernkori Fallout játék jellemzői a maguk korára vetítve.
Erre a Bethesda mit csinál? Egészeiben átalakítja a játékot és multiplayert csinál belőle, amiből kiöli az emberi NPC-ket, ráadásul arra sem veszi a fáradtságot, hogy új motort sem ír alá. A Creation Engine egy nagyon erős, kifejlett engine, de könyörgöm, 2011-es. Már a Fallout 4-hez is kissé öreg enginnek tartottam, reméltem, hogy az új Fallout új engine-t is fog jelenteni, sajnos tévedtem.
De, hogy valami jót is említsek, a bárhol létrehozható workshopok ötlete zseniális (mondjuk egy egyszerű moddal eddig is lehetséges volt), az új enemy NPC-k változatosak, helyenként ijesztőek is.
Őszintén szólva minden negatívum ellenére várom a játékot, singe-player verzióban mindenképpen ki fogom próbálni.